يا أميره ..
مقامك يا أميره .. ف قلبى محفوظ ..
و غلاوتك عندى .. تساوى كنوز ..
إنتِ بستانى .. و جنة الفيروز ..
إنتِ قمر ليلى .. و أزهار النيروز ..
يا أميره ..
بأتمنى أشوفك .. و أهنى العين ..
م الرمش الطويل .. من لمس الخدين ..
من همس الشفايف .. و جمال السنتين ..
يا أميره ..
و حشتنى ضحكتك .. يا حبيبتى عجبانى .
بتحرك مشاعرى .. بتهز وجدانى ..
و حشتنى الآه .. لما تقوليهالى ..
و ترسمى صورتك .. و تبعتهالى ..
يا أميره ..
إتعودت ع السهر .. و دموع الفراق ..
و عرفت معنى الآه .. و لوعة الأشواق ..
رغم اللى بينا .. بعد و جفا ..
بأسمع أنينك .. ف ليل الدجى ..
يا أميره ..
بقلم الشاعر .. محمد البريمى ..

ليست هناك تعليقات:
إرسال تعليق