موسيقه كلاسيك

السبت، 23 فبراير 2019

كتب الشاعر/محمد البريمي..*يا أميرة *

يا أميره ..
مقامك يا أميره .. ف قلبى محفوظ ..

و غلاوتك عندى .. تساوى كنوز ..

إنتِ بستانى .. و  جنة الفيروز ..

إنتِ  قمر ليلى .. و  أزهار النيروز ..

          يا أميره ..

بأتمنى أشوفك .. و أهنى العين  ..

من سحر عنيكِ
.. السود الإتنين ..

م الرمش الطويل .. من لمس الخدين ..

من همس الشفايف .. و جمال السنتين ..

          يا أميره ..

و حشتنى ضحكتك .. يا حبيبتى عجبانى .

بتحرك مشاعرى .. بتهز وجدانى ..

و حشتنى الآه .. لما تقوليهالى ..

و ترسمى صورتك .. و تبعتهالى ..

         يا أميره ..

إتعودت ع السهر .. و دموع  الفراق ..

و عرفت معنى الآه  ..  و لوعة الأشواق ..

رغم اللى بينا .. بعد و جفا .. 

بأسمع أنينك .. ف ليل الدجى ..

          يا أميره ..

بقلم الشاعر .. محمد البريمى ..

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق

₩سعادتك مسؤوليتك ₩ كتبتها الأستاذة/ هدي محمد

سعادتك ليست بشكلك                 ولا وظيفتك                                     ولا أصلك                               ولا نسبك سعادتك...