موسيقه كلاسيك

السبت، 23 فبراير 2019

كتب الأستاذ/ محمد عبد الحميد حلقة جديدة من..أنا عندي كلام..و*الآباء *

أنا عندى كلام
كل أب بيقدم كل ما لديه وكل مايملك علشان يربى ولاده ويسعدهم .. ورساله إلى كل الأبناء الذين يقسون على آبائهم لرقة حالهم .. ومهما كانت مستوياتهم العلميه والإجتماعيَه والماديه .. هو ده أبوكم اللي مهما كان برضه مستواه المادى أو الأدبى أو الإجتماعى أو الثقافى .. فهو بيقدم كل ده ومش عايز غير إنه يسمع منكم كلمة : كم أحبك يا أبى .. إلى كل الأبناء ..ليقل كل منكم لأبيه إن كان على قيد الحياه : أحبك يا أبى .. ولتترحم عليه إن كان قد رحل .. فلن تجد أبدا من يحبك أكثر منه
فرحة الأب بفرحة ولاده لما بيجيب لهم حاجه كانوا عايزينها أو كان نفسهم فيها لا تعادلها فرحه سوى فرحته بيهم لما ينجحوا فى حياتهم ويطمئن بأنهم وصلوا لبر الامان .. الاب ممكن ياخد سلفه يشترى بيها لولاده لبس جديد بمناسبة دخول المدارس .. وبيبقى شايف الفرحه على وشوش ولاده وهما بيختاروا  لبس المدرسه شنط وجزم وشرابات وجيبات وقمصان وحاجات تانيه معاهم .. الأب بينسى الذل إللى بيشوفه وهو بيستلف الفلوس وبينسى إنه بقى مديون وحيسدد الدين ده إزاى .. وكل إللى بيفكر فيه هو السعاده إللى شافها على وشوش ولاده وهما فرحانين باللبس الجديد .. أدعوا لآبائكم وإفتكروا دايما إنهم ضحوا بكل حاجه حتى حياء وشوشهم علشانكم وهما راضيين .. أدعوا لهم دايما وكتير فإنهم والله يستحقون
ولسه عندى كلام

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق

₩سعادتك مسؤوليتك ₩ كتبتها الأستاذة/ هدي محمد

سعادتك ليست بشكلك                 ولا وظيفتك                                     ولا أصلك                               ولا نسبك سعادتك...