موسيقه كلاسيك

الجمعة، 19 يوليو 2019

كتب الشاعر/ عوني هشام $ليه الانا $

ليه الانا
=======• عونى هشام
فردت طولى
عرضى عامل مَحزنه
والخطوه هده الحيل
بمشيه مُحزنه
ضاع اللى ضاع
فيك يازمن
واللى باقى ف عمرى
دمعه مخزنه
شفت الشجر
نازله فروعه
وكل فرع ليه هوى
حتى النخيل بطوله
مش طايل هوى
شفت العليل
من فقره
مش لاقى الدوا
نزل المطر
فوق الضمير
وصلنى حبه مدخنه
اشمعنى انا
الدنيا ماشيه بعرض
ولا تهت انا
الحلم فيها كابوس
بيفزع بعضنا
حتى نسيم الليل
ريحته مدخنه
الحلم راح ويا السنين
ضاع الحنين من قلبنا
ليه كل دا
اياك تقول حظى كدا
ارجع وفوق
وامشى الطريق من اوله
هات الضمير اللى غاب
غابت معاه الشمس
تاه ظلنا
انا كنت ظلك
وانت ظلى
لما كنا لبعضنا
اليوم خلاص
انت وانا
كله بيحب الانا
=========
#عونى_هشام

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق

₩سعادتك مسؤوليتك ₩ كتبتها الأستاذة/ هدي محمد

سعادتك ليست بشكلك                 ولا وظيفتك                                     ولا أصلك                               ولا نسبك سعادتك...