موسيقه كلاسيك

الخميس، 29 نوفمبر 2018

الشاعر/منتصر عبد رب النبي يكتب (أيام)

* * * أيام * * *
أيام ياريت تعود
الحب كان موجود
كان فيها كل شئ
فيها الحبيب والصديق
فيها الحياه جميله
ماشيه ومش ثقيله
أنا كنت زي الطير
حر وبرئ بيطير
بس لو كنت أعرف
حتي لو كنت اظن
أن الأيام هتعند
وعن حبيبي هبعد
لا كنت يوم حبيت
ولا لحبيبي ناديت
ولا فكرت ف يوم
أنا ظالم ولا مظلوم
كان سني لسه صغير
وفالهوي متحير
قضيت معاها ليالي
قضيت معاها ساعات
كانت اسرع مالثواني
من غير تنهيد و آهات
الحب فيها روعه
وكان إحساس جميل
معرفش إنه لوعه
وكله عذاب وويل
كانت أيام يا صاحبي
أنا قلت ياريت تمر
أنا دقت فيها المر
عايش فيها حزين
زي الطير السجين
واهرب واروح علي فين
مالدنيا والسنين
أيام واهي عدت
أيام واهي راحت
عدت مرارتها
وقلوبنا اهي ارتاحت
واهي كلها أيام
* * * بقلمي
                منتصر عبد رب النبي* * *

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق

₩سعادتك مسؤوليتك ₩ كتبتها الأستاذة/ هدي محمد

سعادتك ليست بشكلك                 ولا وظيفتك                                     ولا أصلك                               ولا نسبك سعادتك...