"ننسي أحسن "
لما تنسي ف يوم و ذكري
تيجي عايزة تفكرك
باللي هانك و إللي باعك
و إللي مرة أنكرك
تلقي نفسك. زي ريشة
و الهوا بيطيرك
زي نقطة مية سابحة
ضد موجة تغرقك
و الا شوقك. لما ليله
بالحنين. بيحيرك
وبدموعه يملا عينك
و بأنينه يمَررك
تبقي كل الدنيا ديا
نقطة سودة
وبمرارها. تشَربك
لحظة وحشة. نمر بيها
نلقي روحنا. مجبرة
لما شريط حياتنا ييجي
و بعذابه . يخيرك
((بقلمي/صفاء مصطفي الخواجة ))
لما تنسي ف يوم و ذكري
تيجي عايزة تفكرك
باللي هانك و إللي باعك
و إللي مرة أنكرك
تلقي نفسك. زي ريشة
و الهوا بيطيرك
زي نقطة مية سابحة
ضد موجة تغرقك
و الا شوقك. لما ليله
بالحنين. بيحيرك
وبدموعه يملا عينك
و بأنينه يمَررك
تبقي كل الدنيا ديا
نقطة سودة
وبمرارها. تشَربك
لحظة وحشة. نمر بيها
نلقي روحنا. مجبرة
لما شريط حياتنا ييجي
و بعذابه . يخيرك
((بقلمي/صفاء مصطفي الخواجة ))

ليست هناك تعليقات:
إرسال تعليق