موسيقه كلاسيك

السبت، 21 أبريل 2018

الشاعر/محمد لطفي ابو الفتوح يكتب(لا لايق عليك خداع)

لا لايق عليكي  الخداع .................2017/6/27

انتي مزروعه في كياني
وردة ثابته بالجدور
مهما تتغير الاماني
حلمي فيكي ثابت جسور
مهما هل خريف زماني
انتي ربيع كل الزهور

مهما مرة تظهرلي صورة
ان انتي موش الاميرة
عندي ليكي قواعد اصيلة
وعمر ما يتهد حلمي ليلة

رسمتي صورتك جوى قلبي
جوى النن جوي عيني
مهما الزمن حاول يلعبي
انتي  قلب موش نسيني

مهما تتغيري مهما تاسي
عارف اني لسه فيكي
عارف ان عمرك ماتنسي
قلب حبك اه وشاريكي

لفي دوري  عليه ثوري
ارسمي كدب الخيانه
قلبي صابر علي طيري
علشان حبه عندي امانه
من لية غيرك انتي بديلي
مهما  أتغير  لي  زمانه

ضعيفة باين
وانتي ظاهرة انك قوية الارادة
دور الخاين
موش لايق افتحي باب السعادة

حبي ليه هتضيعي مني
وتتركي خدي للوسادة

ارجوكي لاتغيبي عني
غيابك بحر دموعه زيادة

ليه اكون راهب
قفلو في وشه دير العبادة
وانا الراغب
بيكي بس  اتمني الريادة

انتي مزروعه في كياني
وردة ثابتة  بالجدور
انتي عطري وريحة ريحاني
انتي سكر اقوى الخمور

كل دا عارف عشاني
علشان رحتي مثلتي الدور
لكن بالعكس اتهد كياني
لاني ببعدك انا المكسور

لا تغشي صدق قلبك
لا لايق عليكي الخداع
لا تصدقي وهم كدبك
وراسمة ان قلبك باع

الفرشه الونها عيرة
اصلك دهب وانا موش بياع
والريشه بحروف بديلة
فاكرة اني ليها راح انصاغ

بحبك وانتي الجميلة
بحبك ليله وانا المجنون
شهريار لالف ليلة
شهرزادي القصر منتظر السكون

بيحبك عنتر وذاد ويله
عابله يا نور العيون
حبيبك يا ريت تسمعيله
وتخرجي من فكر الجنون

#محمدلطفي_ابوالفتوح
#ابوبودي

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق

₩سعادتك مسؤوليتك ₩ كتبتها الأستاذة/ هدي محمد

سعادتك ليست بشكلك                 ولا وظيفتك                                     ولا أصلك                               ولا نسبك سعادتك...