موسيقه كلاسيك

السبت، 12 أكتوبر 2019

₩قاعد بافكر ₩ كلمات للشاعرة/ سحر أحمد محمد

أنا كنت قاعد با
فكر لقيت كراسة رسم قدامي
قولت أرسم نفسي والا أرسم عصفور
واقف ع الشجرة بيسبح ربه ويلف ويدور والا
أرسم ناس الحب مبقاش ليه في قلوبهم
أي أساس رصيت الألوان واحترت مش
عارف أحدد لون لقيت هاتف بيقولي ريح
دماغك إنت شاغل نفسك بكل حاجه في
الكون طب إزاي أرتاح وانا شايف كل
حاجه قدام عيني بتتهد والبشر بيبنوا
بينهم ألف سد وسد والطيبين بقوا
على أصابع الإيد تتعد معلش أنا أسف
كان نفسي أرسم ليكم حاجه تفرحكم
بس إزاي أرسم فرح وأنا قدامي عتمةوضباب
وإن أقرب الناس ليه بقوا أغراب وكل
ما أقرب علشان أرسم حلمي ألاقيه سراب .
                  #سحر أحمد محمد

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق

₩سعادتك مسؤوليتك ₩ كتبتها الأستاذة/ هدي محمد

سعادتك ليست بشكلك                 ولا وظيفتك                                     ولا أصلك                               ولا نسبك سعادتك...