موسيقه كلاسيك

الثلاثاء، 30 أبريل 2019

كتب الشاعر/ أحمد كامل الشارود #انا الحنين#

&أنا الحنين&

أنا الحنين أنا الماضى.
أنا الرفيق أنا الغادى .
أشوف البدر فى عيونك
اشوفك كل أوطانى.
اشوف الصمت من فاهك
يدق القلب لرضاكِ.
أشوفك ضي فى العتمه
أشوف النور على أعتابى.
أنا العصفور على غصنك
يغرد أحلى الحانى
أنا المخمور على كاسك
عذب حين يلقانى .
أنا قيس بلا ليلي
فهلا ياحبي ترعانى.
أنا الدمعه إل محبوسه
فهلا ياهجر تنسانى .
أنا الأهه إل مكتومه
فهل للصبر عنوانى.
أنا الضله إل فيها الشمس
بتكوى ما بين أضلاعى.
أنا الكلمه إل فيها الصمت
بتحكى كل أوجاعى .
انا الموجوع فى حبك
فهلا تسكنى دارى .
انا الحرمان أضنانى
وكف البعد أعيانى .

بقلمى/أحمد كامل الشارود

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق

₩سعادتك مسؤوليتك ₩ كتبتها الأستاذة/ هدي محمد

سعادتك ليست بشكلك                 ولا وظيفتك                                     ولا أصلك                               ولا نسبك سعادتك...