موسيقه كلاسيك

الأحد، 31 مارس 2019

كتبت الشاعرة/ سماح عبد الرحمن... *وحشتيني *

وحشتيني..................سماح عبد الرحمن

أخيرآ..قلت
و ح ش ت ي ن ي!!
ولما قلت وحشتيني
نزلت دمعه من عيني
دمعه بطعم قولة آه
أنا زيك يانور عيني
باستني كلمة.. وحشتيني!!
وحشتيني تضميني
تلاقيني  أنا نبضك
أنا قلبك ..وبستانك وفستانك !
 إللي طااارح ...ورد ف ورد!!
بريحته ...ولونه...... وجنونه
بيشبه ..شوفي !...بوسة الخد !!
تعاليلي وقوليلي ..باحبك ياللي
 مافي..... زيك حد !!
خليني بكلمة عشقك .. أتعايق
ويضايق من غزلك.. إللي يضايق
دلليليني ....طبطبيني ..
زي طفل بيحبي لسه.. هنينيني!!
ولوبعدت أوغلطت. ..متخافيش مني
أنا من نفسي لنفسي .....هاشتكيني!!
وقولي متخبيش عني وعنهم
إللي ف قلبك والحقايق
هأقوول  وحشني .. وحشني
ومافيش غيرك بيوحشني
بيأسرني.... بيبهرني
بيرميني! ف بحرهواه
 أحب وأدوووب !وأقووول الله
لماجبيني علي صدره يتلقاااه
وبين مده و بين جذر ه أغرق...!!
لكني عن موجه عمري ما توب ولا أنساه
مادام بنستني لبعضينا كلمه
و لحن يقوينا علي الرحله وع المكتوب
يبقي خلا
ص هاقول....... ويااااه
وحشتيني ..وحشتيني ..
مافيش غيرها..!!...وده المطلوووو ب
وورد الخد شوفوا... شوفوا !!
 .......................ماأحلااااه
بيتبسم.!!........لشفايف المحبوووب

سماح عبدالرحمن

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق

₩سعادتك مسؤوليتك ₩ كتبتها الأستاذة/ هدي محمد

سعادتك ليست بشكلك                 ولا وظيفتك                                     ولا أصلك                               ولا نسبك سعادتك...